Rahapelimonopoli Veikkaus aikoo tehdä merkittäviä muutoksia markkinointiinsa. Valtionyhtiö kertoo tiedotteessaan, että se on aloittanut selvityksen markkinointiprosesseistaan ja laittaa osan ostetusta mainonnastaan tauolle syyskuun loppuun saakka.

LUE MYÖS: Ministeri: Mainonnasta puhutaan Veikkauksen kanssa – Laki uudistettava

”Tosiasioita ei ole mitään syytä kiistää. Me olemme tehneet virheitä. Muutamat mainoksemme ovat olleet sellaisia, etteivät ne vastaa yhtiön hyväksyttyjä markkinointilinjauksia”, sanoo Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski.

”Otamme niistä vastuun, olemme todella pahoillamme aiheuttamastamme mielipahasta ja aiomme ottaa virheistämme opiksi.”

Tapaus koskee Veikkauksen radiomainosta, jonka yhtiö hyllytti viikonloppuna julkisen paheksunnan vuoksi.

Mainoksessa henkikö soittaa terapeutille kysyäkseen, onko hyväksyttävää kaivata elämään jännitystä rahapeleistä. Terapeutti vastaa myöntävästi.

”Olemme jo aloittaneet ulkoisen toimijan kanssa selvityksen, jossa käymme todella tarkasti läpi koko markkinointiimme liittyvät prosessit, auditoimme nykyiset linjauksemme, tulkintamme ja toimintamme, sekä teemme niihin nopealla aikataululla tarpeelliset muutokset”, Sarekoski jatkaa.

Veikkaus kertoo laittavansa kaiken muun ostetun mainonnan tauolle syyskuun loppuun saakka lukuun ottamatta Loton, Eurojackpotin ja Vikingloton pottimarkkinointia sekä brändi- ja vastuullisuusmarkkinointia.

”Mainontaa ajetaan pikavauhdilla alas tämän viikon aikana”, Sarekoski sanoo tiedotteessa.

”Kun markkinointimme kokonaisarviointi on tehty ja tulokset saatu, päätetään korjaavista toimenpiteistä. Vasta niiden päätösten jälkeen palaamme uuteen normaaliin.”

Myös valtionyhtiöiden omistajaohjauksesta vastaava ministeri Sirpa Paatero otti tiistaina Uuden Suomen haastattelussa kantaa Veikkauksen mainontaan . Hän aikoo puhua asiasta yhtiön kanssa ja peräänkuuluttaa arpajaislain uudistuksen jatkamista.