Volvo tarjoaa nyt kokeilumielessä Yhdysvalloissa valikoidulle testijoukolle todellista luksuspalvelua.

Volvo haluaa, ettei tarvitse enää itse pysähtyä tankkaamaan autoa, käydä autopesussa tai edes viedä autoa huoltoon.

Volvo esittelee San Franciscossa pilottiohjelman, joka on suunnattu uuden XC90- ja S90-mallin omistajille. Noin 300 Volvo -omistajaa osallistuu ohjelmaan, jonka aloitus tapahtuu nyt marraskuussa.

– Kuvittele tilanne, jossa voit pysäköidä auton aamulla töihin ja lähteä alkuillasta kotiin huolletun, puhtaan ja tankatun auton kanssa. Tällaisia palveluja me haluamme tarjota asiakkaillemme, kertoo Volvon kansainvälinen asiakaspalvelujohtaja Björn Annwall.

Volvon tutkimukset ovat osoittaneet, että yli 70 prosenttia asiakkaista toivoo helppokäyttöisiä tankkauspalveluja ja 56 prosenttia asiakkaista haluaa, että auto noudetaan heidän puolestaan määräaikaishuoltoon. Lisäksi 49 prosenttia asiakkaista kaipaa palvelua, joka siirtäisi auton toisen paikkaan tarvittaessa, todetaan Volvon tiedotteessa.

Tiedotteen mukaan pilottiohjelmaan osallistuvat Volvon omistajat voivat sovelluksella tutkia, mitä palveluja heidän lähettyvillään on käytettävissä, ja tilata ne älypuhelimella. Pyynnöt lähetetään valtuutettuun Volvo -palveluntuottajalle, joka esimerkiksi tankkaa auton, suorittaa huoltotoimenpiteet tai tarjoaa muuta pyydettyä lisäpalvelua.

Sovellus tarjoaa kertakäyttöisen digitaaliavaimen, joka on sijaintiin ja aikaan sidottu. Se lähetetään valtuutetulle palveluntuottajalle. Kun palvelu on suoritettu, auto lukitaan ja digitaaliavain poistetaan käytöstä. Auto voidaan myös palauttaa alkuperäiseen sijaintiinsa tai asiakkaan toivomaan uuteen sijaintiin.

Tilaa tästä Autotodayn ilmainen uutiskirje.